Margó Ede

Budapest
Budapest
Páholy: 
Demokrácia (Budapest)
Foglalkozás: 
szobrász

Bp.-en megkezdett tanulmányait Párizsban Rodin hatása alatt folytatta. Realisztikus stílusban mintázott domborműveivel tűnt fel (Hannele), később kevés eredetiségről tanúskodó emlékszobrokat (Kossuth Lajos, Debrecen, Arad, 1910, mindkettő Pongrácz Szigfriddel; Dankó Pista, Szeged, 1912; Pósa Lajos, Városliget, 1930; Szilágyi Dezső mellszobra, MNG; Hunyadi János; I. Ferdinánd, Pongrácz Szigfriddel, Millenniumi emlékművön) és allegorikus figurákat (A zene) mintázott. – Irod. M. E. művei (Új Idők, 1901). Budapesten és Párisban tanult s először Hannele c. gyöngéd, realisztikusan mintázott domborművével tűnt fel a Műcsarnokban, miután az előzőleg Párisban is sikert szerzett neki. Hazatérve hasonló tárgyias stílusban készített néhány emlékszobrot (Dankó Pista, Szeged; Kossuth, Arad és Debrecen, e kettőt Pongrácz Szigfriddel társulva). Művészeti tanulmányait Budapesten és Párisban végezte. Párisban tűnt fel először "Hannele c. finoman mintázott kompozíciójával. Ugyanezzel a domborművével vonta magára a figyelmet itthon is egy műcsarnoki kiállításon. Művészi irányzata a modern realizmushoz áll legközelebb. Népszerűségét fokozta néhány emlékszobrával, amelyek közül nevezetesebbek: Dankó Pista szobra Szegeden, az aradi és debreceni Kossuth-szobor, amelyeket Pongrác Szigfriddel közösen készített.